Van bestelling tot uitvoering: hoe wij uw opdracht verwerken
Bij ons bedrijf werken verschillende collega’s nauw samen om uw opdracht soepel en efficiënt te verwerken. Zodra een bestelling is geplaatst, controleren uw persoonlijke verkoopadviseur en collega’s van de calculatie- en boekhoudafdeling de laatste details. Daarna wordt de opdracht doorgegeven aan de uitvoering.

De uitvoering
Planning en afstemming
De eerste stap in de uitvoering is de planning. Hiervoor neemt onze planner contact op met verschillende betrokken partijen om de eerst mogelijke uitvoeringsdatum te bepalen. Dit kan een hele uitdaging zijn, omdat er vaak meerdere partijen bij betrokken zijn. Denk hierbij niet alleen aan levertijden van onze leveranciers, beschikbaarheid van monteurs, maar ook aan een aannemer die voorbereidingen moet doen voordat wij een nieuwe keuken of tillift kunnen plaatsen. Vervolgens neemt de planner contact op met de bewoner om de montagedatum af te spreken.
Voorbereiding en logistiek
Onze inkoper bekijkt waaruit de opdracht bestaat. Sommige producten hebben we op voorraad, maar het merendeel is maatwerk en worden pas besteld en geproduceerd na opdracht. De opdracht bestaat meestal uit meerdere artikelen en onderdelen die van verschillende leveranciers worden afgenomen en bezorgd worden bij ons hoofdkantoor in Zoetermeer.
In de week voor plaatsing zorgt onze magazijnmedewerker dat alle onderdelen van een opdracht bij elkaar worden gezet. Tevens wordt er nog contact opgenomen met de bewoner. Niet alleen ter herinnering, maar ook om te vragen of eventuele voorbereidende werkzaamheden zijn uitgevoerd.
Uitvoering op locatie
Onze monteurs laden, als dit logistiek mogelijk is aan het eind van hun werkdag, de onderdelen voor de volgende dag en anders ’s morgens vroeg op de dag van montage zelf.
We willen tenslotte zo min mogelijk kilometers rijden en zo snel mogelijk bij de klant zijn. Soms wordt er voor één adres geladen, soms voor meerdere adressen op een dag. We plaatsen door heel Nederland en België en dat betekent dat er flink wat kilometers worden afgelegd door onze buitendienstmedewerkers.
Aangekomen op het adres wordt, indien benodigd, eerst alle voorbereidingen zoals het leggen van een stukloper uitgevoerd. Dan start dat waar al die tijd naar toegewerkt is, het plaatsen van de keuken, tillift of sanitaire voorziening. Hoewel het lijkt of dit voor elk product hetzelfde is, is dit absoluut niet het geval. Elke keuken is anders. Elke plafondtillift heeft net weer zijn eigen uitdagingen. Onze monteurs moeten vaak met creatieve oplossingen komen om te zorgen dat alles goed geplaatst wordt.
Na plaatsing wordt de ruimte bezemschoon opgeleverd. Maar daarvoor gebruiken ze geen bezem, maar hun eigen stofzuiger. Samen met de bewoner wordt gekeken of alles het doet. Werkt het hoog-laag systeem van een keuken. Loopt het water netjes weg in een spoelbak. Reageert de afstandsbediening van de doucheföhn en een korte uitleg hoe deze werkt.
Na deze controle vertrekken de monteurs en kunnen de bewoners aan de slag met de nieuwe voorziening.

Monteur aan het werk
Service en ondersteuning
Omdat het merendeel van ons werk maatwerk is, kan het voorkomen dat een monteur op een later moment nog voor een nalevering of een kleine aanpassing langs moet komen.
Onze serviceafdeling speelt hierbij een belangrijke rol bij de afronding van de projecten.
Mochten er storingen optreden of aanvullende werkzaamheden nodig zijn, dan zorgen zij voor een snelle en adequate oplossing.
Zo garanderen wij dat elke opdracht naar volle tevredenheid wordt afgerond. Met deze gestructureerde aanpak zorgen we ervoor dat uw opdracht met zorg en precisie wordt uitgevoerd!
Geef een reactie